Арония, 100 гр.

1.80 лв. 1.76 лв.

Едно от най-известните полезни свойства на аронията е свързано с високото съдържание на антоцианините, които имат силно антиоксидантно и противовъзпалително действие. Ежедневната консумация на арония се препоръчва при атеросклероза и сърдечно-съдови заболявания.

Описание

Аронията е един от най-силните антиоксиданти в природата и съдържа изключително високо количество биофлавоноиди и 20 пъти повече витамин Р от ябълките или портокалите.

Черноплодната арония

Плодовете на растението зреят в средата на юли, като напълно узряват и са готови за консумация през август.

Лечебни ползи от черноплодната аронията

Плодовете на аронията имат кисело сладък вкус и специфичен аромат и според мнозина са твърде стипчиви на вкус. Сокът от тях е концентриран здравословен еликсир.

Едно от най-известните полезни свойства на аронията е свързано с високото съдържание на антоцианините, които имат силно антиоксидантно и противовъзпалително действие.
В аронията антоцианините са в значително количество 725 до 1050 mg на 100 г на пресен плод. Друга специфика на аронията по отношение на ползите й е голямото количество рутин в състава й. Рутинът (наричан още витамин P) влияе положително върху пропускливостта на съдовете – укрепва ги и спомага за изчистването на плаките, натрупани по стените им. Затова ежедневната консумация на арония се препоръчва при атеросклероза и сърдечно-съдови заболявания.

Аронията е богата и на каротин и витамин А и Е. В нея има витамин C почти колкото в лимоните, както и много витамин К и витамини от групата B.

Плодовете арония съдържат и големи количества флавоноиди (действащи като антиоксиданти в организма), като лутеин, зеаксантин, каротин. Както е известно  зеаксантинът филтрира вредните ултравиолетови лъчи и по този начин предпазва  ретината от макулна дегенерация.

Плодовете на аронията съдържат витамини – Р, С, Е, К, РР, каротин, витамини от серията В, органични киселини, захар. По съдържание на органични киселини плодовете на арония значително превъзхождат ягодите, малините, червеното френско грозде и мандарините. Съдържат още калий, калций, фосфор, магнезий, пектин, дъбилни вещества и още много други.