КИНОА БЯЛА 200гр.

3.24 лв. 3.18 лв.

Бялата киноа е най-често срещана. Тя е с по-деликатен вкус и с най-леката текстура, когато се приготвя става малко по-пухкава, отколкото други видове киноа.

Описание

Наричат киноа “царицата на зърнените култури”, поради  богатия хранителен състав и лек орехов привкус, киноата е предпочитана храна от вегани, вегетарианци и суровоядци.

Видове киноа

  • Обикновена киноа – с дребни светлобежови или бели семена, която се среща най-често в Перу.
  • Кралска киноа – с едри, червеникави семена и сравнително специфичен вкус.

Начини за консумация на киноа
Киноа е подходяща за сервиране под формата на гарнитура към различни основни ястия:

  • сварена и гарнирана с обезмаслено сирене;
  • успешно може да замести ориза във всяка гозба;
  • с киноа лесно може да бъде приготвен хляб и хлебни изделия, различни салати, десерти и дори супи;

Хранителен състав

  • Изключително богата на протеини  – 14-20% (за сравнение – в ориза съдържанието на протеини е приблизително 7.5%, в просото 9.5%, а в пшеницата 14%).
  • Киноата съдържа всичките осем незаменими за човешкия организъм аминокиселини.
  • Добър източник на витамини от групата В и Е.
  • Съдържа цинк, желязо, магнезий, манган, фосфор.
  • Не съдържа глутен и има сравнително нисък гликемичен индекс.
  • Подобрява дейността на стомашно-чревния тракт, тъй като действа благоприятно върху процесите на храносмилане и стимулира метаболизма, благодарение на съдържащите се фибри.
  •  Високото съдържание на протеини е причина киноата да е задължителна част от менюто на всички активно спортуващи.
  • Има твърдение, че спомага за по- бързото намаляване на дегенеративни промени на кожата.

Как се съхранява киноа?
Семената от киноа се съхраняват в хладилник, като е препоръчително преди употреба да се измият добре под течаща вода, за да се отмият сапонините, които съдържат. Условията на варене са като тези на ориза, киноа увеличава обема си до четири пъти.

Киноа може да се консумира и под формата на кълнове, като за целта е необходимо да бъде накисната във вода приблизително 12 часа, след което семената се прехвърлят върху стерилна марля. Така те се превръщат в превъзходна добавка към различни салати
Идеи за използване на киноа
Киноата се приготвя бързо (15-20 минути) във вода или зеленчуков бульон. Подходяща е за деца над 7 месеца.

Сурова е дори още по-полезна, така че е достатъчно да я оставите накисната за няколко часа и можете да я използвате в различни ястия.
Екзотична салата с киноа
Необходими продукти: 200 г киноа, 200 г сирене фета, ½ краставица, нарязана на кубчета, 150 г едро нарязан спанак, зехтин, 2 с. л., оцет, 1 скилидка чесън, малко кимион, 3-4 стръкчета пресен лук

Приготовление: Киноата се накисва в хладка вода за около 15-20 минути, за да бъде отстранена лесно външната обвивка, която придава леко горчив вкус, изплаква се с вода. След това се сварява,  изцежда и се овкусява със зехтин, оцет, чесън и кимион. Към вече напълно охладената киноа се прибавят сирене, краставица, спанак и лук.

Съдържа голямо количество протеини и всички основни аминокиселини, които са необходими на човешкия организъм. Не съдържа глутен.

Произход: Еквадор.

Съдържание: семена киноа

Пригодвяне: вари се 15-20 мин.

Да се съхранява на сухо и проветриво място.

Хранителна информация за 100гр.

Протеини – 12-20g

Въглехидрати – 58-68g

Мазнини – 5-8g

Енергийност – 334kcal

Допълнителна информация

Тегло 200 g

Отзиви

Все още няма отзиви.

Само влезли клиенти, които са поръчали този продукт, могат да оставят отзив.

Също може да ви хареса…