Чиа, 100 гр.

2.15 лв. 2.11 лв.

Големите количества калий, натрий, калций, фосфор, цинк, манган, протеини  полиненаситени, наситени и ненаситени мастни киселини са само малка част от причините поради, които е добре да включим чиа в ежедневното си меню. Големите количества омега 3 мастни киселини и алфа-линоленова киселина добавят изключителни ползи за организма, особено за подрастващи.

Описание

Защо да ядем чия?

Големите количества калий, натрий, калций, фосфор, цинк, манган, протеини  полиненаситени, наситени и ненаситени мастни киселини са само малка част от причините поради, които е добре да включим чиа в ежедневното си меню. Големите количества омега 3 мастни киселини и алфа-линоленова киселина добавят изключителни ползи за организма, особено за подрастващи.

Семената от чиа способстват за по-бавното усвояване на глюкозата, като контролират нивото на кръвната захар,което я прави добра храна за диабетици. Чията съдържа значително количество разтворими фибри и има сравнително по-висок вискозитет от други хранителни влакна;

Чиата е изключително богата на антиоксиданти.

Ето още няколко причини защо чиата е полезна за човека:

  • стимулира и същевременно подобрява работата на стомашно-чревния тракт и има благоприятно въздействие при констипация, благодарение на фибрите;
  • високото съдържание на омега-3 мастни киселини благоприятства  умственото развитие и  подобрява паметта;
  • оказва добра превенция срещу заболявания на сърдечно-съдовата система;
  • помага за намаляването на наднорменото тегло заради ниската си калоричност и свойствата й да абсорбира голямо количество вода и да удължава чувството за ситост;
  • подпомага естествената детоксикация на организма;
  • не съдържа глутен.

Освен това чиата има:

  • до два пъти повече протеин от повечето  зърнени култури, сравнима е само с овеса;
  • до пет пъти повече калций от млякото;
  • до два пъти повече калий от бананите;
  • големи количества омега-3-мастни киселини.

Съхранение:

В затворен тъмен стъклен съд на сухо.

Кулинарни идеи с чия:

Семената на чия имат лек вкус на ядки и почти не променят вкуса на ястията, когато се добавят. Характерно е че удължават чувството за ситост, затова се препоръчват при диетично хранене за отслабване. Добавени към сокове и шейкове увеличават тяхната гъстота и хранителна стойност. Лесно се приготвят пудинги от чия и плодове, подправени с мед, меласа и други ядки и