Витамин В 12 – капсули

Витамин В 12 поддържа:
– Производството на хормони от надбъбречната жлеза;
– Нормалното кръвообращение;
– Образуването на еритроцити;
– Нормалното функциониране на нервната система;
– Доброто храносмилане;
– Усвояването на желязото;
– Метаболизмът на мазнините и въглехидратите;
– Растежът и формирането на нервите;
– Репродуктивното здраве на жените.

Описание

Човешкият организъм се нуждае от тринадесет различни витамина, за да живее и да бъде здрав. Те участват в хиляди химични реакции, които изграждат тъканите и органите, осигуряват енергия от храната, пречистват токсините, предпазват от инфекции, възстановяват увреждания и позволяват на клетките да комуникират помежду си.

Един от тези тринадесет витамина, от които се нуждае организмът, е В 12.

В12 е единственият витамин, който съдържа – кобалт. В12 се произвежда в храносмилателната система на животните и е единственият витамин, който не можем да си доставим от растенията и слънцето.

За да си набавите В 12 от храната, трябва да консумирате птиче месо, риба, яйца, млечни продукти или храни, обогатени с В 12 или да взимате добавки.

Въпреки че според Института по медицина човек се нуждае от много малко количество В 12 всеки ден (2-4 микрограма), е изключително лесно да получите дефицит от този нутриент.

Много по-честа причина за дефицита на В12, особено при хора над петдесетгодишна възраст, е т. нар. атрофичен гастрит – възпаление и влошаване на състоянието на лигавицата на стомаха. Атрофичният гастрит понижава секрецията на стомашни киселини, необходими за отделянето на витамин В 12 от протеините – проблем, който често се влошава от инхибитори на протонната помпа, антиациди и други медикаменти.

Витамин В 12 играе ключова роля в производството на червените кръвни телца, които пренасят кислорода в организма.

Витамин В 12 поддържа най-различни функции на тялото ви, в това число:
– Производството на хормони от надбъбречната жлеза;
– Нормалното кръвообращение;
– Образуването на еритроцити;
– Нормалното функциониране на нервната система;
– Доброто храносмилане;
– Усвояването на желязото;
– Метаболизмът на мазнините и въглехидратите;
– Растежът и формирането на нервите;
– Репродуктивното здраве на жените.
Недостигът на витамин В12 е най-вероятен при следните групи:
– хора на възраст над 60 години, при които е намалено производството на стомашния сок;
– пациенти с автоимунни заболявания (като Целиакия (глутенова непоносимост) или грануломатозен ентерит);
– вегани и вегетарианци, които не консумират животински продукти;
– диабетици, които приемат метформин, което инхибира абсорбцията на В12.
Симптоми на липса на витамина
– Ако сте постоянно сънливи, може да имате недостиг на кислород в кръвта.
– Ако усещате схващане или изтръпване на крайниците, бъдете внимателни! Това са типични признаци на увреждане на нервите поради липса на В12.
– Загубата на памет е чест признак на липса на В12, особено при по-младите, когато не може да бъде подозирана старческа деменция.
– Слабост и замайване – друг симптом на липса на кислород в кръвта.
– Пожълтяване на кожата може да бъде симптом че кръвни клетки се разпадат, което води до развитието на жълта пигментация. Недостигът на B12 пречи на организма да създаде клетки с плътни стени.
– Гладкият език говори за загубата на папили (неравностите по повърхността на езика). Ако храната ви изглежда безвкусна, това може да се дължи на загуба на вкусови рецептори, причинени от ниски нива на В12.
– Ако усетите необичайна тревожност, или сълзливо настроение, те може да са причинени от дефицит на В12, който участва в изработването на “ хормоните на щастието“ серотонин и допамин.
Увреждането на зрителния нерв може да доведе до раздвояване и замъгляване на зрението. Ако забележите необичаяни сенки в зрителното побе, прегледайте се: това също може да е симптом на недостиг на витамин В12.
Причини за възникване на дефицит на B12
Има много различни причини за недостиг на витамин В12, сред които се открояват следните:
– Приемът на антиациди пречи на абсорбцията на Витамин В12. Оказва се, че за нея е необходим стомашния сок!
– Азотният оксид (райски газ) има „веселата“ способност да унищожи резервите на В12 в организма.
– Бактериите Helicobacter pylori могат да унищожат стомашните клетки, необходими за производството на протеинът, известен като „вътрешен фактор“. Без него, тялото просто не може да абсорбира B12.
– Стомашният байпас за сваляне на тегло  физически пренарежда храносмилателния път, което може да попречи на усвояването на B12.
– Любителите на кафе, които пият най-малко 4 чаши на ден, имат 15% по-малко витамини от група В в организма, отколкото всички останали. Причината за това е все още неясна.

Растенията нямат нужда от витамин В12 и затова не го произвеждат. Затова B12 може да получи само от животински продукти или обогатени храни. Ето няколко добри източници на витамин В12:
– Морски продукти: сардина, сьомга, риба тон, треска, скариди и миди.
– Месо: говеждо, свинско, пилешко, агнешко, козе и пуешко.
– Млечни: краве мляко, твърди и меки сирена, извара и кисело мляко.
– Яйца: всички витамини и минерали ги има в жълтъка.
– За вегетарианците: хранителни дрожди, обогатени с витамини кокосово мляко и темпе.

 

Допълнителна информация

Тегло 200 g

Отзиви

Все още няма отзиви.

Само влезли клиенти, които са поръчали този продукт, могат да оставят отзив.